יום ראשון, 20 באפריל 2014

ביקורת מסעדה: סינטה אשדוד

לי ולזוגתי החוקית יש הרבה מאוד ויכוחים...
והם נוגעים להרבה דברים שונים שחלקם שנויים במחלוקת מעצם היותם כלליים בציבוריות הישראלית (ימין ושמאל, אהוד אולמרט הפוליטיקאי הבכיר המושחת ביותר בישראל- אני כן, אשתי לא - היא טוענת שאני נאיבי...) וחלקם שנויים במחלוקת רק אצלנו (ביקורות על מסעדות כן לכתוב או לא לכתוב).
אשתי חושבת שאסור לכתוב ביקורת על מסעדות. זה פוגע להן בפרנסה. אני טוען שנהפוכו - אלה שטובים- זה יביא להם תנועת סועדים גדולה יותר ואלה שלא? יכולים רק ללמוד ולהשתפר.
זה לא שאני כותב להם להשתמש בשמן אבוקדו במקום שמן סויה- אני אומר מה היה טעים לי ומה לא, או אם היו נקודות חזקות או חלשות במסעדה- שכל אחד יעשה עם זה מה שטוב לו.

לדוגמה לוויכוח נוסף: אוכל.
אשתי וכלל משפחתה המורחבת אוכלים את אותו הדבר כל הזמן.
כל ארוחת חג משפחתית כוללת את אותן מנות, והם מאוד נהנים מזה.
אני? משתעמם מזה פחד. כמה פעמים אפשר לאכול שעועית עם בשר?
אני צריך בכל פעם משהו אחר.
אפילו שילובים שונים של מנות שונות - היו עושים לי את העניין בזה.
ולכן לאחר שהייתי במקום מסויים - אני אוהב לבוא אליו אחרי כמה זמן- רק כדי לנסות דברים שונים ממה שהתנסתי בהם בפעם הקודמת.
סוג של רענון ועניין.

חזרתי לאכול במסעדת סינטה מכמה סיבות:
בפעם הראשונה שהייתי במסעדה- הופתעתי מהמסעדה- מהצד הויזואלי שלה: מדובר בסוג של "אולם חתונות" התקרה גבוהה מאוד וממנה משתלשלים נברשות גדולות מאוד, העיצוב של המסעדה ממש לא מתאים למסעדה בכלל ובטח לא לשיפודיה.
גם רציתי לראות איך המקום עובד "ברגיל".
(ומעבר לכך- זאת המסעדה הפתוחה היחידה שעבדה באיזור שלנו בחול המועד פסח...)
אז נסענו.
הזמנתי מקום מראש וזה השתלם- איך שהגענו - הכניסו אותנו לשולחן. 
לראשונות הזמנו את הסלטים הבסיסיים שבאים עם מסעדה מהסוג הזה.


בנוסף הזמנו גם סלט פטריות וכרובית מוקפצת בפנקו. שתי המנות הללו - מבחינתי היו המנות הטובות ביותר בארוחה. (שאר הסועדים היו מרוצים מאוד מהעיקריות שלהם)
לעיקריות הזמנו:
סטייק פילה בקר (119 שקלים)
סטייק אנטריקוט (109 שקלים)
חרב פרגית שזה בעצם שיפוד פרגית (29 שקלים)
כבדי עוף בתבלון "ראס א חנות" (66 שקלים).
כיון שאני הזמנתי את מנת הכבד- אתייחס אליה. אני לא מכיר את התבלין הזה באופן קרוב - ולא יצא לי לטעום ממנו ולכן מדובר בהתרשמות ראשונית שלי ממנו.
המנה היתה סבירה ותו לא.
הבעיה היתה שכנראה שמו יותר מדי מהתבלין ולכן כל הרוטב היה "גרגרי", או שזה התבלין - אני חושב שהסיבה הראשונה היא היותר נכונה...
לתוספת הזמנתי ירקות מאודים - שהיו ממש לא טעימים - לא נגעתי במנה למעט טעימה ראשונית.

ירקות מוקפצים- לא טעים בכלל
ירקות מוקפצים - מנה לא טובה של סינטה
לגבי השירות - ואני אחזור אליו- יש בו סתירה: מצד אחד הוא היה משתדל מאוד מצד שני הטעויות שהתגלו בו היו גדולות מדי.

כאמור אני לא כל כך נהנתי מהאוכל למעט 2 המנות הראשונות שבאו במקביל למנות הסלטים הדי רגילות שקיבלנו.
שאר הסועדים נהנו מאוד מהמנות העיקריות.

השירות היה דו צדדי- ניכר היה שהמלצר שלנו רצה מאוד לסייע אבל (כאמור) היו כמה דברים שמאוד הפריעו לי: 
1. הרצפה היתה מלוכלכת.
נכון הגענו אחרי הצהרים, והמסעדה היתה מלאה - אבל בכל זאת, זו מסעדה וריצפה מלוכלכת די בולטת על הגוון השחור של הרצפה (מצד אחד המסעדה מאוד יפה - בטח יחסית לשיפודיה, אבל יש לזה מחירים מסויימים - וטאטוא רצפה על בסיס תכוף -הוא כנראה אחד מהם).
2. המחירים
 אני לא חושב שמסעדות מהזאנר הזה גובים (או אמורים לגבות) 13 שקלים לבקבוק של 250 מ"ל קולה.
בהתיחס למחירים שהמסעדות הללו מקבלות מספקים המובילים בשוק - 13 שקלים זו קצת חזירות.
זה לא שהמנות היו זולות בצורה מיוחדת, או שהיתה איזשהי הנחה.
הסיכום של החשבון היה גבוה מאוד. ולמרות שהאוכל היה בסדר - לא יותר ולא פחות- אם מתייחסים לעובדה שעדיין מדובר בשיפודיה משודרגת (אולי) המחיר קצת מופקע.
3. היינו 3 מבוגרים וילד.
הילד אכל אך ורק סטייק- הצלחת שלו היתה ריקה מהסלטים.
כיון שהיינו בפסח - פיתות לא היו. (אגב ל4 אנשים הגישו לנו 2 מצות...)
למרות זאת חייבו את החשבון ב4 מנות סלטים.
אבל זה ניחא.
כשהזמנו משקה פסיפלורה - (21 שקלים), הוברר לנו שהמשקה אינו כשר לפסח. בסדר.
אבל למרות זאת הוא הוחשב לחשבון...
בקיצור - לדעתי הייתי צריך לשלם פחות 40 שקלים...
3. מנות שלא נגעו בהן.
הכלל היסודי והבסיסי שבין סועדים ומסעדנים (שהזרוע הביצועית שלהם היא המלצרים) שמעוניינים שהלקוחות שלהם יחזרו למסעדה או ימליצו עליה בפני אחרים זה לוודא שהסועד מרוצה.
כדי לדעת את הפרט החשוב הזה יש למלצרים כמה אפשרויות:
  • לשאול- ואת זה אמנם המלצרים עשו מדי פעם אבל עשו את זה בצורה כל כך לא טבעית - עד שזה נראה שהם שאלו כדי שיוכלו להמשיך לשולחן הבא (או רק כי הבעלים כופה עליהם את זה).
  • להסתכל על השולחן (לטעמי זו הדרך היותר נכונה- לא מפריעים ללקוחות אבל "השולחן לא משקר"), ואם יש צלחות או מנות שלא נגעו בהן- או אז לברר מה העניין.
    לפעמים הלקוח שבע - וזה לגיטימי, אבל הבירור חייב להעשות.
זה לא קרה בסינטה. וחבל.
כי היו יותר ממנה אחת שלמעט טעימה (והירקות מוקפצים היו דוגמה מצויינת לכך) - שהיו ממש לא טעימים ולכן חזרו למטבח כלעומת שבאו.
ממסעדה שמנסה למצב את עצמה קצת יותר גבוה- הייתי מצפה לקצת יותר.

סיכום:
האמת? אני עוד לא יודע אם אחזור לשם בעתיד.
יצאתי משם עם הרגשה לא טובה - למרות שהשירות היה משתדל.

עם חשבון של 579 שקלים, ל3 מבוגרים + ילד... (לא כולל טיפ) אני חושב שאבדוק עוד כמה מסעדות אחרות באיזור...

אין תגובות:

פרסום תגובה