יום שישי, 8 בפברואר 2013

שוש מעוז אריה: סדנת ADHD לבעלי עסקים

האמת? אני מכיר את שוש מעוז אריה כבר כמה שנים טובות.
היא אמרה לי בכמה הזדמנויות שיש לי הפרעת קשר וריכוז - אבל הכי נוח היה להתעלם.
אם הגעתי למרומי גילי בלי לעשות עם זה שום דבר- אז "בגילי המתקדם" להתחיל לעשות עם זה משהו- נראה לי מיותר.
אבל בכל זאת... שוש הצליחה לשכנע אותי לבוא לסדנה.

בינתיים היו רק שני מפגשים אבל מה שהם עשו לחיים שלי עד עכשיו- זה לא יאומן.

למרות שיש לי ילד כבן 10.5 שנאבק קשות בעניין הזה של הפרעת קשב וריכוז- משום מה לא טרחתי לבדוק במה בדיוק מדובר.
ובגדול מדובר בספידה של חומרים מסויימים במוח בצורה מהירה יותר מאדם רגיל- מה שיוצר את הפרעת הקשב וריכוז.
החומר הכימי שגורם לאנשים רגילים לשבת ולהתרכז במשך שעות- נגמר אצל בעלי הפרעת הקשב בצורה מהירה הרבה יותר.

ולכן אין להם סבלנות לשום דבר- מה שמאוד מאפיין אותי.
אבל יותר חשוב - בסדנה מעבר לידע - מקבלים כלים איך להתמודד עם העניין.

אני אתן כמה דוגמאות:
1. בכל פעם שאמרתי לבן שלי להכנס לחדר שלו ולסדר אותו תוך כדי איום שלא יעיז לצאת לפני שהוא מסדר אותו- התברר לי שהבן שלי פשוט ישב ולא ידע מה לעשות.
הפתרון לכך היא להכנס איתו לחדר ולתת לו הנחיות ברורות מה הולך לאן.
מהרגע שהתחלתי עם זה- הכל החל להסתדר בצורה טובה יותר.
2. שימוש בהומור מפחית את הקונפליקטים.
זה נכון בכלל, וגם בהתמודדות עם הבן שלי.
3. ניהול זמן נכון.
עד שלא ישבתי בסדנה של שוש - לא העלתי בדעתי כמה שעות אני יושב מול המחשב ועובד מול כמה דברים אחרים אני מפספס בדרך.
ומהרגע שבהנתי שיש לי בעייה לא פשוטה- הדרך למציאת הפתרונות היתה פשוטה וברורה יותר.
ברמה מסויימת מדובר במשהו שדומה מאוד לעניין עם סידור החדר של הבן שלי.

וזה רק אחרי שני מפגשים.
אני כבר ממתין בקוצר רוח למפגשים הבאים.

מומלץ בחום לכמה סוגי אנשים:
1. כאלה שיש להם הפרעות קשב וריכוז.
2. אלה שמקיפים אותם (או כמו במקרה שלי- אני מוקף בכאלה...)
3. כל מי שרוצה לדעת איך להתמודד עם אנשים כאלה (בעלי עסקים, מנהלים בדרגים שונים).

לרוץ ולהרשם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה