יום שישי, 23 באוגוסט 2013

ביקורת: שפיים

טוב...
שפיים - סוג של "מוסד" בתחום פארקי המים של ישראל.
מדובר בפארק מים מהסוג שרואים בעיקר בסרטים אמריקאים שמציגים את הפעילות של האמריקאים בחופשים בשנות ה70-80 וכיון שאצלנו מדובר במדינה מדברית או "על סיפו של המדבר"- מהווה אלמנט חובה בכל חופש.

הגענו לשם ביום שישי לפני הצהרים והמקום היה מלא.

היתרון הגדול של שפיים הוא המרכזיות שלו ביחס למקומות אחרים:
הלונה גל שבכנרת - הוא די מרוחק כדי שנסע אליו במיוחד (לפחות שעתיים וחצי לכל כיוון) ככה ששפיים למרות מחיר הכניסה הגבוה- עדיין מהווה אופציה יחסית שפויה.

אבל לפני כן אני חייב להתעכב על עניין החנייה.
הקיבוצניקים ידועים ביכולתם לאלתר כל דבר בכל רגע.
מגרש החנייה של מתחם שפיים הוא אילתור אחד גדול.
הבעיה היא שהמגרש שהקיבוצניקים - או מי מטעמם שמפעיל את המקום- מבחינתי זה היינו הך, יישר בעזרת טרקטורים את מגרש החנייה.
הבעיה העיקרית היא שההרחבה החדשה של המגרש נכנסה לאיזור שהיו בו כנראה מבנים עם יסודות, והברזלים שמצבצים מהאדמה- בטוח גרמו ויגרמו לפנצרים לאורחי הפארק.

אלא מה? 
שלקיבוצניקים כנראה אין היתר לבניית מגרש חנייה מסודר כמו שיש לדוגמה בימית 2000.
וככה זה נראה- מאות מכוניות שמגיעות לפארק - מסתכנות בכל יום הן בכניסה והן ביציאה בפאנצר...
ואני משוכנע- לפחות אני הייתי כזה- שזה הדבר האחרון שהייתי רוצה בסיומו של יום כיף- להתעסק בפאנצק בגלגל- רק כי לקיבוצניקים לא התחשק לסדר מגרש חנייה כמו שצריך.

ולמי שחושב שזו התקלה היחידה - אני ממליץ לקרוא את הפוסט עד תומו- לא סיימתי...

הכניסה למקום מסודרת ומאורגנת - לא התעכבנו בכניסה יותר מ3-4 דקות לצורך בידוק בטחוני שמורכב מ3 שלבים:
בדיקה שיש לנו כרטיסים בכלל
בדיקה של הכבודה
תלישה של הכרטיסים...
אני חושב שעמדה אחת היתה יכולה להיות הרבה יותר יעילה אבל אם הקיבוצניקים רוצים לממן 3 מעגלי אבטחה- מי אני שאלין עליהם...

נכנסנו בשעה טובה ומוצלחת.

המקום- כפי שאני זוכר אותו משנה שעברה- לא השתנה בכלום.
שום מתקן חדש שום שיפור.

אני חייב לציין בשלב הזה נקודה חשובה אחת:
גם איכות המים לא השתנתה משנה שעברה.
המים עכורים בצורה בלתי רגילה.
הצריבה בעינים שלי שאמנם אינה מדעית אבל די הבהירה לי שכמות הכלור במים גבוהה בצורה בעייתית (איפה משרד הבריאות כשצריך אותו?)
המים היו גם עכורים והרבה מאוד גופים צפו בהם (פרחים, שערות ארוכות וקצרות, וחרקים שונים) ...

כשאני מוסיף לעניין הזה את העובדה שיש בארץ חיידק פוליו שעובר מאדם לאדם בשל היגיינה לא נאותה- זה ממש מתחיל להיות אפילו מפחיד.

אבל לא הכל רע שם כמו שחלק מכם מתחיל לחשוב:
יש הרבה מאוד כיסאות ומקומות מוצלים עם שמשיות, או תחת צל של עצים - שהופך את המקום להרבה יותר אידאלי מ"ימית 2000" למשל.
המתקנים עצמם מתאימים להרבה מאוד גילאים - למרות שלא מקפידים שם על העניין לכל הכיוונים- נתקלתי בכמה ילדים שעלו למתקנים של מבוגרים (אני חייב לציין שאני ביליתי בעיקר בבריכת הגלים ובמסלול האבובים), בקיצור החגיגה שם בעיצומה.

המתקנים עצמם חשוב להגיד די טובים ובטיחותיים.
באבובים - המתקן היותר "אתגרי, אם אפשר להגיד את זה עליהם - הזרמים היו חזקים וזרמו לאורך כל המסלול. (במקומות אחרים נתקעים או שנעצרים באמצע - מה שלא קרה פה).



לסיכום:
מדובר בפארק מים די וותיק שמשום סובל מכמה מחלות ילדות (מגרש חניה פרימיטיבי ובעייתי מאוד) וכמה מחלות כרוניות (מים עכורים), שלפחות את חלקן יכל לפתור בקלות יחסית (מה הבעיה להחליף חלק מהמים כל כמה ימים)

מחיר 104 שקלים בקופות- ניתן להשיג מחירים זולים יותר בוועדים השונים או בוואלה- 75 שקלים (בלי טובות של אף אחד)



 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה