יום שני, 2 בספטמבר 2013

ביקורת מסעדה: הזקן והים , נמל יפו

מדובר במסעדה שנמצאת בנמל יפו בהאנגר מס' 1.
המסעדה משתלבת היטב באוברול הכללי שנמל יפו עבר בשנים האחרונות והפך ממוקד של עזובה והזנחה למרכז תיירותי תוסס.

כמי שעבד בנמל לפני שנים רבות- אני רק יכול לברך על כך.

הגעתי למסעדה עם קבוצה של חברים (כ30 אנשים) ולהפתעתי הסתבר שלמרות החום הרב והלחות הגבוהה- מיקמו את השולחן שלנו על הרציף.
לאחר בירור מהיר נמצא לנו מקום (לכל הקבוצה!!) בחלק האחורי של המסעדה...
אני כותב את זה כי המסעדה היתה מלאה, ובכל זאת המלצרים שם עשו מאמץ לתת לנו פתרון מיידי.
ועל זה אני חייב לציין- שאפו.

הארוחה כללה סלטים ראשונים במחיר המנה העיקרית.
הסלטים שדגמתי היו טובים וכללו:
סלט ביצים
חצילים מטוגנים
חצילים בטחינה
סלט חומוס
טחינה
כדורי פלאפל
סלט סלק בתחמיץ
חצילים בתחמיץ
כרובית בטחינה- שהיתה הטובה ביותר מבחינתי.
סלט טורקי
ועוד כמה סלטים שלא הספקתי לדגום כי רציתי לשמור מקום למנה העיקרית.

לעיקרית בחרתי בדג לברק על הגריל (99 שקלים) והתגלה כדג שנבצע/נפרס בתחתיתו, תובל והועלה אחר כבוד על הגריל והיה טעים מאוד.
חבר שישב לידי ובחר במנת פירות ים שכללה שרימפסים וקלאמרי דיווח שהשרימפסים היו טובים אבל הקלמרי היו "מסטיקיים"...

לשולחן הוזמנו עוד מספר בקבוקי מים - סן פלגרינו (13 שקלים).

לכל אורך הסעודה- הוחלפו הצלחות של הסלטים שוב ושוב.
וכן, הוגשו לשולחן פיתות עירקיות חמות.

סיכום:
האוכל היה טעים- לא מבריק (למעט סלט הכרובית בטחינה שהיה בולט לטעמי במצויינותו) אבל טעים.
השירות מהיר ומקצועי.
הלוקיישן - נמל יפו - רק הוסיף לעניין.

המלצה:
אפשר ואפילו מומלץ לבוא לעיתים קרובות.

ועוד הערה קטנה בעניין:
לפי מה שראיתי- כל העובדים במסעדה כולל הקופאית היו ערבים.
אני יודע שלחלק מהקוראים זה נשמע מצחיק שאני בכלל מציין את זה- אבל לרוב הערבים הם או מלצרים או טבחים או פועלי נקיון או לא נמצאים שם בכלל...
ובכל זאת מדובר בנמל יפו שנמצא ביפו - אבל עדיין לא מדובר בעג'מי.
וכמי שעבד בעבר בנמל יפו, וראה את המסעדות שם, שרובן היו בזמנו בבעלות יהודית כשהפועלים היו יהודים וערבים- המסעדה הזו - ואני חושב שזה שינוי מצויין ולטובה.
זה רק אומר לי שכשהערבים רוצים להשתלב- הם יכולים לעשות את זה, בלב ליבה של התרבות התל אביבית.
ומבחינתי חשוב מאוד וחייבים לעודד את המגמה הזו.

2 תגובות:

  1. המלצר שפך עלי אוכל פעמיים - בהגשה ובפינוי. בפעם השנייה זו היתה צלוחית מלאה רוטב. אפילו לא ביקש סליחה.
    קראתי למנהל שהתנהג כאחרון העבריינים. המקום לא ראוי להקרא מסעדה.

    השבמחק
  2. נראה לי תמוה שבמסעדת דגים ובשר לא מוגש יין או בירה. זה שהעובדים בה מוסלמים (כנראה) לא אומר שיהודים שהם רוב הבאים בשעריה ימנעו מאלכוהול. המלצרים לא חייבים לשתות אותו אלא להגיש אותו .

    השבמחק