יום ראשון, 26 באפריל 2020

הויקינגים - ערוץ 18

זה מה שכתבו בויקיפדיה על הסידרה:

ויקינגים (באנגלית: Vikings) היא דרמה היסטורית קנדית-אירית שנוצרה ונכתבה על ידי מייקל הירסט עבור ערוץ ההיסטוריה. הסדרה עלתה לשידור ב-3 במרץ 2013 בארצות הברית ובקנדה.

הסדרה צולמה באירלנד בהשראת הסיפורים על הויקינג רגנאר לודברוק, אחד מגיבורי התרבות הנורדית הנודעים ביותר. הסדרה מציגה את רגנאר כחקלאי שעולה לגדולה לאחר פשיטות מוצלחות באנגליה ובסופו של דבר הופך למלך סקנדינביה בתמיכת משפחתו וחבריו הלוחמים - אחיו רולו, בנו ביורן צד-ברזל ונשותיו בתולת המגן לגרת'ה והנסיכה אסלוג.

הסדרה חודשה במרץ 2015 לעונה רביעית ארוכה מהרגיל הכוללת 20 פרקים, שעלתה לשידור ב-18 בפברואר 2016. ערוץ ההיסטוריה חידש את הסדרה לעונה חמישית במרץ 2016, שכוללת 20 פרקים ומשודרת מנובמבר 2017. החלק השני של העונה החמישית שודר החל מנובמבר 2018. בספטמבר 2017 חודשה לעונה שישית בת 20 פרקים אף היא.

הסדרה הייתה מועמדת לפרסים רבים, בהם פרס אמי לאפקטים חזותיים לשנים 2013-‏2015, וזכתה בארבעה פרסי המסך הקנדיים לשנים 2015-‏2016 וכן ארבעה פרסי גילדת הבמאים של קנדה לשנים 2014-‏2015.

עד כאן החלק הרשמי.

בשורה התחתונה מדובר בסידרה מצויינת שמתחרה בצורה ישירה בכמויות הדם, וסצינות הזוועה והגופות בסידרה הטובה ביותר בשודרה עד היום - משחקי הכס.

האלמנטים המצויינים של הסידרה מורכבים מכמה מעגלים של עלילות שמשתלבים בשלב הזה או אחר זה בזה, כשיש התייחסות עצומה לפרטים אותנטיים של הדמויות והתייחסות לתקופה, ולתרבות הויקינגית שרק בשנים האחרונות ישראלים נחשפים אליה.
השחקנים ברובם מצויינים למרות שחלקם קצת מגזימים לעיתים במניירות ובמימיקה אבל הכל נסלח לאור ההשקעה המדהימה בתפאורה ובלוקיישנים המרהיבים.

Vikings Season 6 Episode 10 [6x10] Eng Subs [History]

בנוסף, יש שם שחקנים שגדלו והתבגרו עם הסידרה

אני חייב לציין שבאופן אישי, לא הייתי רוצה לחיות בתקופה שבהם הויקינגים ניהלו את הפשיטות שלהם.
לא כאיכר בכפרים לאורך קווי החוף שאליהם הגיעו הויקינגים וגם לא כויקינגי בעצמי.
החיים שם היו, ככה נראה לי היו קשים לכולם, וגם לשליטים שם החיים לא היו מי דבש (משקה שהמלכים שתו כשנפגשו לפני ואחרי קרבות...)

בשורה התחתונה מדובר בסידרה מצויינת אבל לא כזו שמתאימה לאנשים מתחת לגיל 21 בשל כמויות ומגוון סצינות המוות שהיא משופעת בהם.
(אני מנסה להזכר בפרק שלא היו בו מקרי מוות טבעיים- ואני מתקשה להזכר בפרק כזה... לגבי עינויים והטלת מומים- זה בכלל...)

בקיצור - אם אתם בגיל המתאים- ואתם מתגעגעים קצת, ממש או מאוד למשחקי הכס - זו הסידרה בשבילכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה