יום שבת, 10 בספטמבר 2011

פלאפון - חרא של חברה

הסיכום שלי מופיע כבר בכותרת.
מדובר בחברה שלא ברור לי על מה היא מסתמכת כשהיא מציגה את מרכולתה בפרסומות שלה.
מה עוזר לי שהיא המודם הסלולרי שלה הוא הכי מהיר אם בשירות לקוחות שלהם יושבים חבורת אפסים?

הנה דוגמה לחברה המחורבנת הזו ואיך היא מכשילה ומשקרת בפנים ללקוחות שלה.

1. הכל התחיל כשבמרץ לפני 3 שנים החלטתי לבדוק עם איזה חברה כדאי לי להכנס לחוזה על 5 מכשירים.
הגיע אלי הביתה סוכן בלווית סוכן מתחיל ואני לתומי ביקשתי משהו פשוט- אני רוצה איפון.
אבל לפלאפון אין איפון.
מה עושים?
משקרים ללקוח ואומרים לו שיש לנו אייפון.
אבל מה לעשות שהלקוח רוצה אייפון? נותנים לו מכשיר טריו -שבשום צורה או אופן לא מזכיר אייפון.
והלקוח?
שיזדיין לו עם הטריו 3 שנים.

אבל זה חלק ראשון.

חלק שני.
2. מוכרים ללקוח מכשיר שאינו מתאים לנסיעות לחו"ל.
(סגנון הכתיבה הזה מזכיר לי סרט של טקאשי קיטאנו אבל זה בכל זאת מוצא חן בעיני).
במפורש הובהר לנציגי המכירות שאני נוסע כמעט כל חודש חודשיים לחו"ל ואני צריך טלפון שתומך בכך.
אין שום בעיה אמרו לי הנציגים העולזים של פלאפון.
בכל פעם שאתה נוסע, אתה מתקשר והמכשיר המתאים ממתין לך בנתב"ג.
אין שום בעיה וכולם עושים זאת הבטיחו לי השניים.

והמכשיר החלופי? אין שום בעיה הוא חיני חינם.
אלא מה?
לאחר חודשיים עברה הרשת הסלולרית של פלאפון לעבוד בטכנולוגית GSM.
הטכנולוגיה שאורנג' וסלקום עובדות בה כבר יותר מעשור.
לפאלאפון לקח שנים להבין שזו הטכנולוגיה העדיפה אבל לא משנה.
מה שכן משנה הוא שכהחל המעבר הם החליטו לחייב את כל בעלי המכשירים הישנים בעלות השכרה של מכשיר של 6 שקלים ליום.
ואני תהיתי לי ובקול רם באוזני הנציגי שירות:
למה אני צריך לשלם על שירות בחינם שהובטח לי כשלקחתי את המכשיר?
אני צריך לממן את החלפת הרשת של חברת פלאפון?
ציינתי בפניהם שאם הייתי יודע שהמכשיר הכי חדש שיש לפלאפון (כך תיאר באזני נציג המכירות את המכשיר) לא יכול לבצע את המהלך- לא הייתי נכנס לכל העסקה.
אבל הם בשלהם.
הפתרון שלהם היה שאשדרג את המכשיר למכשיר שתומך ברשת החדשה ואשלם כפול- גם על המכשיר הישן וגם על החדש.
לפתרון המחוצף ובזוי הזה לא הסכמתי כמובן.
ניסיתי להסביר ולהבהיר להם שהגיוני יותר שלאחר שיסתיימו 3 שנות העיסקה איתם- אם אקנה מכשיר שאינו מתאים לרשת החדשה- זו באמת תהיה בעיה שלי.
אבל אל תתנו למחשבות, בקשות, רעיונות, הגיגים הללו להפריע למנוחתם של נציגי פלאפון.
מבחינתם אני הייתי האשם שקניתי את המכשירים המחורבנים שלהם שתמכו רק ברשת הישנה - סמסונג R500.
וזו בעצם בעיה שלי.
כל הפניות שלי להגיון של אנשי פלאפון נפלו על אוזניים ערלות.

3. חלק שלישי - חיובים שלא היו ולא נבראו
יום בהיר אחד אני מגלה שיש חיובים לכל מיני גורמים שלא ידעתי על קיומם עד עצם היום הזה
כשפניתי לפלאפון - הם שלחו אותי לחברה שביצעה את החיובים- כאילו שזו בעיה שלי
עצם הרעיון שהם הכניסו יד של גורם שלישי לכיס ולארנק שלי וגבו ממני כספים - נראתה להם תמוהה משהו.מבחינתם זו בעיה שלי שהם אישרו למישהו אחר למשוך דרכם כספים מהחשבון שלי...

4. חלק רביעי - חיובים על מה שלא סוכם וכפל תשלומים על מה שכן סוכם
מעבר לכל החיובים הללו שצויינו לעיל, גיליתי שגם סיכומים שהיו לי עם הנציג שכללו אפשרות לשימוש גם באינטרנט וגם בשירות הGPS של פלאפון- אבל חיוב רק על אחד- לא כובדו.
חוייבתי על שניהם- למרות שלא השתמשתי באף אחד מהם.
בפעמים הראשונות שהתקשרתי- הם התנצלו והודיעו חגיגית שזה לא ישנה.
לאחר שזה קרה מספר פעמים- הם החליטו שהמסלול שלי בכלל שונה ואני בעצם כן מחוייב על שניהם.
לא עזרו לי הדרישות לראות את החוזה- הם פשוט המשיכו לגבות כסף כפול בכל חודש וחודש.

חלק חמישי - שינוי מסלול ללא אישור הלקוח
בשעה טובה ומוצלחת סיימתי את החוזה של 3 השנים עם פלאפון.
הגעתי לחברה לנתק כל קשר וזיקה אליה.
הכל היה בסדר החתימו אותי על מסמך שבו צויין במפורש שאין שום חיוב על שום דבר ושום שיחה.
יצאתי משם עליז וטוב לב.
לאחר כחודש שעבר יחסית די בשקט- קיבלתי מכתב (לתומי חשבתי שמדובר במכתב פרידה ושלום שלום), שבו הודיעה לי חברת פלאפון שהם מחייבים אותי ב200 שקלים על "שינוי מסלול".
טסתי לשם ואז התברר לי שהחבורה העלובה שיושבת שם החליטה להעביר אותי למסלול talk and go
ובמילים פשוטות למסלול של טוקמן.
אם בזה היתה מסתכם העניין לא היתה לי כל בעיה.
העניין הוא שהמעבר עלה לי 200 שקלים!!!!
כל הנסיונות שלי להבהיר להם שאין לי שום כוונה להשאר לקוח שלהם, להשאיר קו כלשהו אצלם, לראות מכתב, הודעה או סתם משלוח של "שנה טובה" ו"חג שמח" מהם, לא התקבלו.
הפתרון היחידי שהם יכלו לתת לי הוא שאם אסכים להשאיר אצלם את הקן פתוח הם יתנו לי הנחה של 100 שקלים!!!


בקיצור, ניתן לראות שהחברה המחורבנת הזו היא חברה שאם היה פה באמת צדק חברתי, הפעילים שלו היו עולים על משרדיה ומעלים אותם באש ותולים את מנהליה בכיכר רבין מהרגלים.
(סיום בסגנון של טקאשי קיטאנו)
ואם לתמצת את הפוסט הזה בצורה רצינית אז זה הולך ככה:
1. מכשירים מחורבנים.
2. שירות לקוחות גרוע.
3. חיובים ללא הצדקה.
4. גניבה בידי מורשה.
אין לי ביטוי אחר לשינוי החיובים שעובדי החברה יצרו בחשבון שלי במהלכו ובסיומו.

מסקנה: פלאפון חברה מחורבנת.
 

תגובה 1:

  1. צודקקקקקקקק 100%
    מחייבים אותי על שירות תיקונים סתם "smart safe"
    בזמן שהפלאפון שלי היה באחריות
    חברה חראאאאא

    השבמחק