יום שבת, 22 ביוני 2013

ביקורת מסעדה: דוריס קצבים ראש פינה

נסענו לצימר בצפון. (תמר על ההר במושב שפר - פוסט ביקורת בהמשך)
כחלק מהשירות בחבילה, הזמינה לנו בעלת הצימר שולחן בדוריס קצבים.
הדרישה שלי היתה - מסעדת בשר.
מסעדה שההתמחות שלה היא בשר.
לא איטלקית ולא קשקושים - בשר כמו שבשר צריך להיות.
בעבר נסענו לצימר לא רחוק מזה שהיינו בו (במושב דלתון) ונסענו לרמת הגולן- לקצרין לאכול במיטוס.
החוויה שם לא היתה משהו בלשון המעטה.
יש בכלל טרנד של מסעדנים ברמת הגולן למצב את עצמם כחוואים שמגדלים בקר ויודעים "הכי טוב"  מה לעשות ואיך לעשות אותו.
אני בכלל לא משוכנע שזה נכון, אני חושב שיש הרבה מסעדנים במרכז שיודעים לטפל בבשר לא פחות טוב מהם או לא יותר טוב.
אני מנסה לגרד בפדחתי הקרחת ולחשוב אם מדובר בקצב שיודע לבחור את הבקר הנכון כמו מוטי ומשה מהבשרים של זלמן - שבעבר הזלתי ריר רק מלחשוב על כל המוצרים שקניתי שם, ורק המחיר הגבוה לכיסי מנע ממני לרכוש שם בכל שבוע מוצרי בשר, או מסעדות רומניות שמגישות בשרים שהגרילרים שלהם עשו קסמים בנתחי הבשר.
בקיצור לא ברור לי מה המוקד של יצירת הנתח המושלם - כנראה כמו בכל מקום - איפשהו באמצע.

בכל מקרה הגענו בשעה שבע (+-) לדוריס קצבים.
קדם לכך רצף לא ברור של טלפונים מהמסעדה שרצה לברר שאכן נגיע - ובזמן.
הרצף הזה היה על ציר ה"אפשר להבין שהם דואגים שנגיע" עד לנקודה של הטרדה ממש.
אני חושב שהתקשרו אלי אולי 5-6 פעמים.
כשאני מגיע לצימר בצפון להנות- לא ברורה לי האובססיביות הזו.
נגיע - אל תדאגו. 
והגענו.
למרות כל הטלפונים שקיבלנו (איזשהו חשש של בעלי המסעדה שלא נגיע בזמן או שלא יהיו מקומות- המסעדה היתה מלאה רק בחלקה הקטן, והתמלאה למחציתה- עד שעזבנו - ככה שהסטריה לא היתה במקומה...)

עיצוב המסעדה, די מתחיל לשעמם את מי שמגיע למסעדות בצפון: בכניסה יש תצוגת נתחי בשרים שונים שיושנו (לפחות על פי צבעם העמוק והסגול).

הושיבו אותנו בשולחן ל2 ליד החלון.
התאורה במסעדה די אפלולית - מה שאולי מתאים לצהרים אבל פחות (לפחות לטעמי) בערב- כשמחשיך.

לראשונה הזמנו פלטת מזטים זוגית (59 שקלים) שכללה: בסך הכל סלטים טעימים - גם אםלא ראינו שם שום דבר מפתיע: טחינה, כרובית, סלט גזר, קישואים מטוגנים, שמיניות של תירס, סלט חצילים,  וסלטים נוספים.
הכל הוגש על משתח עץ ארוך וכבד - בסך הכל היו 8 סלטים, שהיו בסדר גמור.
כל זה בא בתוספת פוקצה ומטבלים.

לעיקרית הזמנו מנת סטייק של פורטר האוס 650 גר' (219 שקלים) שמורכבת מצד אחד סינטה, צד שני אנטריקוט ובאמצע עצם.
האנטריקוט היה מצויין - לא פחות (במידת עשיה מדיום), הסינטה היה פחות.
אבל לעניין המחיר אני רוצה להתייחס.
משמעות של 219 שקלים למנה שכוללת 650 גר כשמתוכה 150 גר בערך זה עצם- אני חושב שזה קצת מופקע.
כי בחישוב פשוט מנת בשר במשקל של קילו מתומחרת ב438 שקלים (בניקוי העצם).
אני לא חושב שאכלתי בשום מקום בארץ בשר בתמחור שכזה.
ונניח שהיה מדובר באנטריקוט נטו- כי סינטה עם כל הרצון הטוב- היא ממש לא אנטריקוט - זה עדיין מאוד יקר.



בנוסף למנה העיקרית קיבלנו גם לביבות בצל שהיו משהו באמת לא מוגדר (ולטעמי גם די מיותר), ירקות שעלו על הגריל (עגבניות שרי) וחצאי תפוח אדמה מבושלים.

לשתיה הזמנתי כוס של יין: סנג'ובזה של רמת הגולן (35 שקלים)- שמבחינתי היה גולת הכותרת של הארוחה הזו.
יין עם גוף, ריח, ונוכחות מצויינת.
חבל שהבשר נגמר הרבה אחריו...
בנוסף שתינו גם לימונענע (12 שקלים) - ללא תלונות או תשבחות.
ובירה שחורה (9.5 שקלים).

לקינוח לקחנו קרם ברולה (39 שקלים)- שהיה טוב.

אז מה היה לנו שם?
מסעדת בשרים בסך הכל לא רעה בכלל למרות שיכול להיות לה מקצה שיפורים הן בתאורה, בנדנוד לאורחים, ועם תמחור גבוה מדי לדעתי.
אבל זה נובע בעיקר בגלל מהעובדה שהמיקום שלה (ראש פינה) מאפשר לקבל בכל שבוע לקוחות חדשים מהסגנון של מתארחים בצימרים שבאים פעם בכמה זמן ולא זוכרים מה היה בפעם הקודמת...


לסיכום והערות:
1. אם היו במסעדת דוריס קצבים משקיעים כטיפול באתר האינטרנט שלהם כמו שהם משקיעים בלוודא שהלקוחות שלהם מגיעים- כנראה שהאתר היה במצב טוב יותר ולא "תוקע" את המחשב שלי 3 פעמים ברציפות- מה שמעיד שהבעיה היא בהורדת תפריט הPDF שהם צרפו לאתר.
(ולא במחשב שלי... כמו שצפוי שהם יגידו...)
2. ראש פינה היא מרכז חשוב לתושבי מדינת תל אביב שמגיעים בכל סופשבוע לצפון כדי לנקות את הראש מהילדים והעבודה וטרדות היום יום.
3. ברור לי ואני מבין שמדובר במסעדה עם קצביה.
ובכל זאת אני מעדיף שלא לראות את מה שאני הולך לאכול ממש מיד בכניסה למסעדה.
בדיוק מהסיבה שאם יעמידו דיר/רפת בכניסה למסעדה- אני חושב שהרבה סועדים יחשבו היטב אם הם רוצים לאכול שם...
4. המלצה?
אני חושב שבפעם הבאה שאגיע לאיזור- אלך לבדוק מסעדה אחרת באיזור ראש פינה.
375 שקלים נראה לי קצת יותר מוגזם בהקשר של כל הדברים שמניתי לעייל..


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה