יום שבת, 20 באפריל 2013

ביקורת מסעדה: דהדה מסעדה גרוזינית

כשהתבשרתי שאנחנו יוצאים לאכול במסעדה גרוזינית- שמחתי מאוד.
זה העלה תהיה שיש לי כבר הרבה זמן: האם התדמית המחורבנת של העדה הגרוזינית היא רק של העדה בישראל או שזה ככה עם גרוזינים בכל העולם?
תשובה אין לי אבל אני מבטיח שאם תהיה לי תשובה - אני אביא אותה פה.
אני תוהה בעניין הזה הרבה זמן בעיקר בשל כמה דברים:
היתה לי בעבר חברה גרוזינית וכשהוזמנתי לחתונה שהיתה במשפחתה התפלאתי שבכל השולחנות מסביבנו ישבו פרופסורים ודוקטורים לרוב.
אני חייב לציין שעד אותו הזמן חשבתי כמו שאר הבורים שהעדה הזו היא עדה נו איך להגיד את זה... נחותה.
(כן כן אני יודע...)
בנוסף, נסעתי לפני כשנה לטיול בגיאורגיה וגילית מדינה וארץ מקסימה.
אנשים נחמדים, אוכל טעים והרבה מה לראות במדינה עתיקה.
התוודעתי לאוכל שם שהרבה מכירים בעיקר מהחצ'פורי - הפיצה הגרוזינית.
אגב החצ'פורי בגרוזיה אחר לגמרי: כל ביס יכול להרוג אותך מהכולסטרול שיש בגבינה...

בקיצור הלכנו למסעדה גרוזינית בשם דהדה (DEDA שזה אמא בגרוזינית) בטיילת בת ים.

כשנכנסנו, התרשמתי מהעיצוב, שהיה איך להגיד? גרוזיני.
לא היו הרבה אנשים במסעדה, 2-3 שולחנות שעד שאנחנו התחלנו להכנס לעניינים - כבר סיימו את ארוחתם ונשארנו די לבד במסעדה.

המלצר (אנטולי) שהיה אולטרא נחמד (ואוקראיני) ניסה להסביר לנו בעברית קשה מה מכילה כל מנה.
המזל הוא שהתפריטים כתובים ב3 שפות.
מהעברית לא ניתן להבין כלום- מה גם שחלקם שגויים... ולכן הסתמכנו על האנגלית.

המלצר שראה שבאנו עם ראש טוב החליט לצ'פר אותנו ומזג לנו צ'צ'ה - שזה משקה אלכוהולי (50% אלכוהול) שהיה חזק מאוד - סוג של קוניאק גרוזיני עם גוון חזק של אגוזים וטעם חלק.

הזמנו פאלי - סלק מתובל (בצורת קובה) עם חצילים מגוגלים. (42 שקלים).
החצילים היו מצויינים, אני באופן עקרוני פחות מתחבר לסלק ולכן לא טעמתי מזה יותר מדי.

אג'פסנדל - שזה באופן עקרוני גיבץ' גרוזיני שהיה טעים למרות שהוא קצת שונה מהגיבץ' המוכר.
(38 שקלים).


צ'וברקי - מאפה מטוגן שבתוכו יש בשר מתובל. (42 שקלים)

וגולת הכותרת - חינקלי -כופתאות בשר מבושלות. (38 שקלים).


אני חייב לציין שכל המנות היו בין טובות מאוד למצויינות.

לקינוח לקחנו עוגה שנקראת גאטה - מאפה חם שמכיל מרציפן בתוכו.
המנה עצמה גדולה מאוד - ושנינו ביחד לא הצלחנו לסיים חצי...
בנוסף שתינו גזוז גרוזיני בטעם טרגון (16 שקלים)
ושתי כוסות תה.
בעניין כוסות התה אני חייב להתעכב קצת...
מחיר כוס התה היה 14 שקלים לכוס.
באופן רגיל הייתי ממש מתעצבן על זה- כי במחיר הזה הייתי מקבל כוס קפה עם חלב במקום אחר.
אלא שבגלל הצ'צ'ה שקיבלנו על חשבון הבית- לא נכנסתי לעצבים מיותרים- אבל תה ב14 שקלים- נראה לי די מוגזם...

סיכום:
אוכל: מצויין
שירותים: לא בדקתי.
שירות: מעולה.

סיכום- מסעדה מצויינת שלא מקבלת את החשיפה שמגיעה לה.
וחבל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה